17 april, 2006

Sista lediga dagen

Här kommer en liten resumé över helgen :)




På Långfredagen var jag och barnen hos syrran, H jobbade. Mamma och sambo kom från Falun. Vädret var sådär så vi var inne men barnen var ute och lekte en stund. På kvällen målade vi påskägg. Barnen var väldigt duktiga!!
~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~
Påskafton bjöd på ett alldeles strålande väder. H och jag packade in barn i bilen och for till syrran igen. Vi var ute precis hela dagen. Syrran skottade fram uteplatsen och där satt vi och njöt! Barnen lekte snällt i snö och vattenpölar :)
Jag tvättade bilen, skönt att kunna göra det ute igen.
Hem på eftermiddagen och fixade påskmiddag bestående av älg och nötfilé med potatisgratäng och sallad.
Sen var vi trötta och resten av kvällen tillbringades i soffan.

~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~



Påskdagen var mulen men det var iallafall plusgrader och töade rätt bra.
H ägnade sig åt att skotta fram barnens sandlåda :)
Det är fortfarande väldigt mycket snö men det har faktiskt minskat rejält sista veckan. Mamma och sambo åker hem idag.


Tova var trött och grinig när vi var ute. Trött av snuvan och av att vara ute hela dagarna. Så när H och Casper gick till farfar för att hälsa på så somnade Tova på soffan. Det är jobbigt att fira påsk :)

Middag idag blev rester av påskmat såsom skinka, ägg, lax, köttbullar och potatis.

~~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~

Idag är det sista dagen på påskhelgen. Barnen vaknade som vanligt tidigt och solen skiner ute. H jobbar kväll den här veckan och börjar 10 idag. Jag vet inte riktigt vad jag och barnen ska hitta på men jag måste tvätta och sen ska vi såklart gå ut i solen :)


1 kommentar:

  1. Hon är så förbaskat SÖT din lilltuffla.

    Jag hoppas att allt är bra med er.

    Här fulllständigt vräker snön ner idag. *suck*

    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...