12 april, 2006

Inge idé

Nej, det är ingen idé att beklaga sig över vädret, det blir ju liksom inte bättre för det.
Igår var det en strålande dag med sol och flera plusgrader men idag snöar det igen..

Jag var på kurs med HTF i Gävle igår, en löneförhandlingskurs.
Jag har gått en lång förhandlingskurs för några år sen men kände mig lite ringrostig så det var bara nyttigt.
Jag och en kollega åkte från Sälen kvart över sex och var hemma igen vid 20.30.
I Gävle var det nästan helt snöfritt och väldigt varmt och skönt.
Kändes märkligt när vi åkte norrut igen och snöhögarna bara växte och växte.
Ett snabbt stopp på Ikea blev det också.
Av de nya fina mattallrikarna vi fick i julklapp så har en spruckit så jag köpte en ny, ett kryddställ och lite annat smått och gott blev det.
Det är så himla synd att det är sååå vansinnigt långt till Ikea hemifrån.

H är ledig (igår och idag) så barnen är hemma.
Imorgon blir det en lite kortare dag och sen har vi lite påskledigt.

1 kommentar:

  1. Snöfritt i Gävle??
    DÅ har du inte varit hemma hos mig det kan jag lova ;)

    Men faktum är att det har tinat bort mycket den här veckan och jag hoppas på fortsättning.

    Glad Påsk till er.

    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...