20 april, 2006

Snart helg

Jösses, vad fort dagar och veckor går.
Snart bara en vecka kvar av vintersäsongen.
Efter nästa helg är det folktomt på fjället igen - lite skönt tycker jag efter denna otroligt intensiva vinter.

Igår var H till Swanströms i Hagfors för att få en offert på garaget. Det blev dyrare än vi räknat på :(
Vi får kolla runt lite mer på priser.
Men garaget ska vi ju ha.

Här försvinner snön sakta men säkert. Idag är det mulet men annars har vi haft ganska så soligt i flera dagar.
Enda nackdelen är att mina älskade barn ser ut som lervällingsmonster varje dag när jag hämtar dem på dagis..
Visst, jag förstår att det är helt oemotståndligt att plaska runt i lera och vatten men fasiken så de ser ut!
Jag tvättar utekläder och ungar varenda dag nu.
Igår var Tova genomblöt ända in på skinnet och då har de ändå bra kläder, men det hjälper väl inte om man envisas med att sitta i vattnet.
Längtar efter torr mark och gympaskor!

Nä, nu är det kaffedags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...