09 januari, 2014

Tvätta håret hundra gånger i veckan

Ja, inte riktigt kanske men ibland blir det ju både en och två gånger på en dag. Jag är med i en träningsgrupp på Facebook och häromdagen hade vi en diskussion om just hur många gånger i veckan vi tvättar håret. Eftersom jag tränar ofta och är korthårig så måste håret liksom fixas för att vara presentabelt. Med fix menar jag då mousse och lite vax. Vilket i sin tur gör att jag tvättar det med schampo varje gång. Många i gruppen tvättar sitt hår bara ett par gånger i veckan och sköljer bara ur det annars. Nån körde no poo, dvs inget schampo alls men så långt är jag inte beredd att gå än.
Men tipset om schampo från Lush kom upp och jag har nu köpt några produkter för att testa och sen ska jag också försöka minska tvättandet för visst sliter det på håret.

Schampokaka Juniper


Jumping Juniper är gjord av vår schampobas med ingredienser som hjälper oljigt hår att återfå en frisk glans och hälsosam stuns. Infusioner av rosmarin och lavendel är antimikrobiska och lugnar och skyddar hårbotten. Enbärsolja kontrollerar skalpens produktion av sebum. Eteriska oljor av citron och lime ger glans till håret.
Gör så här: 
Blöt håret, gnugga schampokakan i håret. Massera upp ett lödder, skölj. Det behövs bara lite till en tvätt. Räcker till ca 60-80 schamponeringar!


Torrschampo

No Drought har en ljuvlig lätt doft av citron, grapefrukt och lime som får dig att dofta underbart och känna dig pigg och vaken. Det fina pudret i den absorberar fett från håret och är så pass lätt att det kan borstas ur utan att lämna en dammig vit look i håret. Du kan även använda No Drought som en styling produkt för att ge volym till håret. 

Bilderna har jag lånat från Lush

Jag fick också en glad överraskning när jag hämtade posten idag. Jag tävlar ibland på nätet och för några veckor sen så var det en tävling på Hälsa & Fitness och jag vann visst :-)
White Musk Smoky Rose i form av Body Wash, Body Lotion och Eau de Parfum från The Body Shop.
Luktar jättegott! Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...