08 januari, 2014

Smink på gymmet

När jag går direkt från jobbet till gymmet så tvättar jag inte bort mascaran. Men oftast tränar jag osminkad. Det verkar de flesta göra. Huden mår väl bäst av det också?
Det känns därför lite märkligt med den unga tjejen på gymmet, som är så hårt sminkad att hon ser ut som att hon är redo för en kväll på krogen och inte för ett träningspass på gymmet. Inte en enda svettdroppe kan man skönja. Hon pratar mest med sin kompis, och speglar sig. Lyfter nån hantel och kollar så att hon hade den mest fördelaktiga vinkeln på kroppen. 
Jag ser grabbar med samma beteende, utan smink dock. Det är väldigt intressant faktiskt. Dessutom är de väldigt tydliga med att de vill att man ska titta på dem, de ser sig om på ett sätt som säjer "här är jag, se på mig". 
Jag fattar inte grejen. Vad gör man då på gymmet liksom? Raggar? :-)
Eller är jag bara fördomsfull nu?

Jag tycker ju att det är härligt med människor som sliter, som svettas och kämpar. 
Jag undrar om de inte går miste om hela grejen med träningsglädje?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...