15 mars, 2006

Varit till doktorn

I snart två veckor har jag haft en molande värk långt ner i magen på höger sida.
Den har kommit och gått och inte varit så farlig att jag känt att jag måste vara hemma men eftersom det inte går över så bestämde jag idag att jag iallafall skulle ringa på VC och fråga om råd.
De ville att jag skulle komma ner och kolla så det inte var blindtarmen.
Väl där tog de urinprov, sänka och graviditetstest men inget visade något.
Grav.testet tog de för att utesluta utomkvedshavandeskap som man kan få när man har spiral.
En läkare klämde mig på magen men det gjorde inte särskilt ont.
Det är en sån diffus smärta, det gör ont när jag reser på mig och när jag går.
Läkaren trodde inte att det var blindtarmen utan tror kanske att det är äggstocken, eventuellt kunde det vara en cysta på den?
Eller spiralen som inte sitter som den ska längre..

Orolig blev jag iallafall så jag får ringa Bm och försöka få en tid hos henne.


Igår åkte Casper Lyckanloppet på dagis, Lyckan är namnet på förskolan :)
Det gick tydligen rätt ok, han fick lite hjälp.

Annars har det varit full aktivitet runt om i byn efter rånet i måndags.
En kille tog de vid busshållplatsen på mitt jobb, de andra är fortfarande på fri fot.

1 kommentar:

  1. Fy fanken! Hoppas du får en tid fort! Det är inte kul att gå och vara orolig! Jag känner på mig att allt är helt ok, men bara för att få det bekräftat!:)
    Take care!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...