25 mars, 2006

Solig dag

Tänk att man kan ha sån tur att det är sol även när man är ledig! :)

Ungarna vaknade strax efter sex och eftersom H skulle börja jobba 7 så var det bara att masa sig upp.
Enda fördelen med morgonpigga barn är att man får väldigt mycket gjort.
När klockan var tio hade jag tvättat två maskiner med tvätt, dammsugit, ätit frukost och plockat ihop i hallen.
Tova ville inte sova någon middag idag, en timme låg hon och filosoferade i sängen innan jag gav upp och tog upp henne.

Klädde på dem och så gick vi ut istället.
Bänkade mig på en stol i solen medans ungarna lekte i snön.
Casper tränade lite skidåkning och det går bara bättre och bättre.
Jag gick in och fixade lite fullkornskex, ost och varm choklad åt dem som de fick fika på ute i solen.
"Vad mysigt mamma" sa Casper :)

2 kommentarer:

  1. Anonym8:12 em

    Ja visst är det härligt när man kan sitta ute i solskenet och fika. Barn älskar att fika ute!! Det är en av höjdpunkterna i livet för dem tror jag. Så känner man sig som en bra mamma också när barnen är ute och leker i solen. Det är väl så livet ska vara...

    SvaraRadera
  2. Underbart med vår, även om det väl fortfarande är vårvinter. Men vårvintern i fjällen är väl kanske det man saknar mest hemifrån! En skotertur i strålande vårvintersol, ta fram en sotig kaffepanna, göra upp en eld och koka kaffe! Hoppas vi får fler soliga underbara takdroppande dagar!
    Kram
    PS. Vill du läsa ett kul kåseri om lite allt möjligt så gå in på www.gardsio.se och surfa in på "Herr Daarén spekulerar"
    DS

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...