19 mars, 2006

Boktips

"På andra sidan Venus" av Elisabeth Andersson

"På andra sidan Venus" är en underhållningsroman om kampen mellan kvinnliga chefer om makt och män.
Och allt utspelar sig i en glamourös tidningsmiljö.
Huvudpersonen Maria Bergman är nybliven redaktionschef för tidningen Mentor.
Hennes chef är medialegenden och mansslukerskan Susannah Poirée Carlson, VD för tidningsförlaget Venus och Marias tidigare mentor.
Men när Maria blir ett alltför stort hot mot Susannah, både i kärlekslivet och på jobbet blir Susannah istället Marias värsta fiende.
När misstankarna om att Susannahs bakgrund inte är snövit kommer till ytan, börjar Maria nysta i härvan med en lika illa behandlad medarbetare.
Är detta det hon behöver för att ge igen?

"På andra sidan Venus" är den första delen i en planerad trilogi av författaren Elisabeth Andersson om de tre vänninorna och cheferna Maria, Sofie och Katarina.

**********
En bra roman som fängslade mig och jag sträckläste den.
Ser fram emot de andra böckerna.

2 kommentarer:

  1. Fler boktips - vad skoj!!
    Låter dessutom intressant...

    Appropå bilden nedanför *pekar* så gillar jag killar i bara kroppar med förkläde. Synd att han är så ung bara. ;)

    Hoppas ni är pigga och friska och att ni får en bra vecka.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Anonym8:23 em

    Hej
    Vad roligt att du gillade min roman "På andra sidan Venus". Jag blev jätteglad när jag hittade ditt omdöme.
    Just nu håller jag på och skriver på del två i trilogin. Om allt går enligt planerna kommer den ut nästa vår.
    Vänliga hälsningar
    Elisabeth Andersson

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...