02 januari, 2014

Tryck i musklerna

När jag slutade jobbet idag åkte jag direkt hem och bytte om och stack till gymmet. Barnen har åkt till sin farmor några dagar så det var ingen hemma att ta hänsyn till, eller jo min man förstås men han fick klara sig själv ;-)

Kvällens träning var Cross Cirquit, (cirkelträning) ett pass som varieras för varje gång av instruktören men utgångspunkten är alltid enkla, tunga och funktionella övningar. Jag får ganska ofta träningsvärk av just det här passet. Tufft men väldigt kul, för man får slita hårt. Jag gillar det och jag gillar också att det är i intervallform. Idag jobbade vi 30 sekunder och vilade 15 sekunder, fyra gånger på varje station innan vi bytte övning. Det blir 2 minuters hårt jobb totalt per varv och vi körde 6 övningar i två varv. Inte så lång tid men man kan verkligen ge allt när man vet att man snart får vila.
Jag kände mig stark idag och det är en skön känsla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...