04 januari, 2014

Intervaller

Jag gillar ju begreppet fredagsfys före fredagsmys men igår blev det inget fys. Jag valde att gå på date med min man istället, och det blev god mat på en av Sälens bästa krogar. Klart värt det och ganska skönt med en träningsfri dag efter tre träningsdagar och främst torsdagens cirkel som såklart gav mig träningsvärk.
Idag var jag däremot riktigt laddad och åkte upp på gymmet för att köra ett intervallpass.
15 * 1 minut på så hög fart jag orkar. Jag är ju inte särskilt snabb och behöver tappa lite vikt för att orka hålla upp farten men jag körde i alla fall 5 minuter på 10,5 km/h,  5 på 11,5, 4 på 12,5 och sista minuten på 13 km/h.
Jag känner i kroppen att jag dragit på mig ett par kilon över jul och nyår och att jag har lite mycket vatten i kroppen. Men nu går jag in i en period där jag ska ha bättre koll på kosten och skippar sötsaker helt för en tid. Jag ser fram emot att se hur löpningen kommer att påverkas av att jag blir lite lättare.

I morgon är det jobb igen men slutar ju lite tidigare på söndagar, så det blir ett gympass på kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...