25 april, 2013

Så grymt nöjd

I går kväll skulle Tova på friidrott och jag tänkte springa intervaller (eller jogga/gå intervaller rättare sagt). Vädret var kasst så jag fick verkligen tagga till och fokusera på vad som skulle göras, jag var så sugen på att bara skjutsa dit henne och sen åka hem och lägga mig på soffan en stund...
Men jag bytte om, vilket för övrigt också var ett happy moment igår, för bland mina träningskläder så ligger ett par hellånga svarta Nike-träningstights. Som jag köpte utan att prova för nåt år sen och som såklart var väldigt mycket för små. Men nu passade de ju! Stor glädje bara det!

Jag och Tova drog i alla fall iväg till idrottshallen och jag preppade igång Funbeat, Spotify och en intervallapp som jag laddat hem. Jag joggade tre minuter och gick fort en minut. Efter halva sträckan så kapade jag vilominuten till ca hälften och joggade på mer. 
Det är svårt att beskriva i ord känslan, när man bara orkar jogga på, meter för meter försvinner. Jag är fortfarande tung men med starka muskler och nya bra skor så kändes det helt galet bra faktiskt.
Jag är fortfarande inte ute efter att bli nån löpare överhuvudtaget men vill ha det som komplement till min övriga träning. Sen är det ju smidigt när man bara kan ta på sig ett par skor och sticka ut.

Min pulsklocka gav mig en uppdatering av min kondition när jag var klar :-)



You don't get what you wish for, you get what you work for.

1 kommentar:

  1. Härlig känsla då man glider ner i kläder som suttit som korvskinn förut!! Vilken självdisciplin du har!
    Kram Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...