18 januari, 2014

Längdåkningslördag

Idag åkte jag och Helena upp till Högfjället för att ta en längdtur. -11 grader och snöfall. Förutom att jag inte hade nåt glid alls så var det en fin tur och trevligt ställe att åka på. Men det var fruktansvärt tungt att inte få knappt nån meter gratis, så det var verkligen 6 slitsamma kilometrar för mig idag. Förklaringen till mitt dåliga glid skulle visst vara att tejp funkar dåligt när det är kallt och nysnö, det berättade en snäll farbror för mig när jag var klar och helt slut i armarna och bålen.
Men, jag har inhandlat nån sorts valla (ja, jag erkänner jag är inte jätteintresserad.. jag vill bara åka) som skulle funka att dra på ovanpå tejpen. Så jag är ändå redo och taggad för nästa pass.

Efteråt åt vi en god sopplunch på Bianchi i Sälfjällsgallerian och avslutade med kaffe och pratstund hemma hos mig. Mycket trevligt!

Ps... pulsklockan visade nästan på nästan 1100 kcl så jag fick i iallafall ett riktigt bra träningspass.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...