01 mars, 2006

Snökaos

När jag kom ut till bilen imorse hade det kommit minst 20 cm snö, det var bara till att börja skotta och försöka hitta igen bilen under all snö :(
Snöandet har fortsatt hela dagen och det har säkert kommit närmare 40 cm nu...
Tur ändå att det är så pass kallt så snön är lätt.
Undrar om jag ska ta ut all komp och sticka nånstans varmare med barnen en vecka eller två? :)

Imorgon är det dags för Barnens Vasalopp.
Syrran har anmält Casper och hans kusiner.
Så imorgon blir det dagis mellan 9.30-12 för barnen och sen blir det hela eftermiddagen ute i snön.
Jag har förberett Casper i flera dagar nu på att han ska få åka skidor så jag håller tummarna för att han iallafall vill försöka.

Idag hörde jag på radion om en 18-åring i Borlänge som hotat skjuta sin mamma och som sen själv blev skjuten i benet av polisen när han hotade dem med sitt vapen.
Undrar hur den mamman mår?
Grabben var tydligen drogpåverkad.
Usch, det är verkligen hemskt.
Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Ja, att dra till värmen vore inte dumt alls! Är skapligt less på vinterh-e´t nu!

    Jag läste det där med killen i Borlänge! Jösses säger man bara! Varför inte låsa in och "tappa" nyckeln?? Jag kanske är hård, men gör man så mot sin mor har man förverkat de flesta chanser, det är min åsikt!

    Tur att vi är snälla iaf;)

    Skotta lugnt! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...