28 februari, 2006

Kall dag

Idag har det varit råkallt här.
"Bara" 10-12 grader men isande.
Nu ikväll snöar det...

Var in på Stadium på lunchen och fick tag på längdstavar till Casper.
Igår fick han ju ett par skidor av en jobbarkompis till mig.
Jättesnällt av henne:)
SÅ nu är killen rustad för skidåkning på dagis och Barnens Vasalopp!

Tova har varit piggare igen idag, men flera av deras dagiskompisar är visst hemma
så vi får väl bara hålla tummarna.

På jobbet börjar det äntligen lugna ner sig lite.
Men nu är ju förberedelserna inför sommarsäsong och nästa vinter i full gång.
Vi satt i möte i två timmar på eftermiddagen om allt som är på G.

Dagens roliga konversation med Casper 3 1/2 år:

Jag är i tvättstugan och ska precis fylla tvättmaskinen när Casper kommer.
- Mamma, ursäkta mig men jag skulle vilja säja en sak.
- *skrattar* Ja, vad är det?
- kan jag få hjälpa dig tror du?

Men hallå! Snacka om artig! Hur ofta säjer han "Ursäkta mig" ??? :)
Ibland är han så himla rolig, jag skulle gärna vilja spela in allt på band.

2 kommentarer:

  1. Hej min vän! Ser att du också lider av kylan! Vem kontaktar man för att sätta på värmen?
    Säger bara en sak... California!

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. :)
    Underbar kommentar av Casper du...
    antar att han fick hjälpa till oxå?
    ;)

    Tack för kommentaren ang barnuppfostran inne hos mig. Det är ju så frustrerande ibland.

    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...