16 november, 2013

Hur hittar du motivation och inspiration

När min motivation till att hålla ordning på kosten och träningen tryter, då surfar jag på nätet. Läser träningsbloggar och letar nya idéer. Det kan vara så väl recept jag vill prova som nya övningar på gymmet.
Jag roar mig med att sätta ihop nya träningsprogram och lyssnar på bra musik.
Tittar på träningskläder och skor och gör veckoplaneringar.
De sista veckorna har matplaneringen helt fallerat, jag hade en plan men den höll inte. Jag tycker inte att det är nån idé att skylla ifrån mig på nåt, det gör inte saken bättre, men det är tufft att vara arbetslös och känna att man inte riktigt duger. Och jag som är en känsloätare, har lite svårt att hantera de där känslorna alla dagar. Men nu tänker jag ta tag i mig själv och komma tillbaka på banan igen. Jag önskar att det vore lika enkelt att äta bra varje dag som det är att träna varje dag ;-)
Så nu samlar jag inspiration och motivation och gör en ny plan.

Hur gör du när du behöver tanka ny inspiration och motivation? Vad är ditt bästa tips?


4 kommentarer:

  1. Kanske inte ett vinnande koncept..jag brukar ge upp, fast nu för tiden brukar jag komma igång med träningen igen ganska snabbt som tur är ;)
    Fast november har blivit skitdåligt...låg motivation och hög vikt...värdelöst, men jag tog mig upp imorse för att träna trots endast 4 timmars sömn, så jag hoppas jag vänt på det igen nu..nästa steg (som hela tiden är nästa steg) är det där med maten..vid 40 ska jag väga som max vid 22...typ.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 22 kanske är lite lite du ;-) Jag tror att man kommer väldigt långt på att komma tillbaka till träningen fort igen efter uppehåll. Bra jobbat!

      Radera
    2. vikten jag hade vid åldern 22 menar jag :)
      Kändes bättre på träningen idag faktiskt, så jag hoppas jag är på väg tillbaks nu, men det blir ett par avbrott till innan jul så...

      Radera
  2. Du är min förebild Camilla och jag är glad att även solen har fläckar ;-) Självklart ogillar jag att du känner dig låg men jag är glad att du visar att du har svaga dagar också. Att det inte bara är jag menar jag. Nä, nu blir det uppryckning igen helt enkelt! och du.... DU DUGER VISST! Du är toppen på alla sätt och vis! KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...