13 april, 2013

Mål och nya utmaningar

Om sex månader fyller jag 40. Mitt stora mål är fortfarande att vara i mitt livs form då, jag är på god väg.
Egentligen är jag redan i mitt livs form, jag har aldrig varit så tränad som jag är idag. Men jag vill fortfarande minska i omfång ;-)

Kortsiktigt;
Från och med måndag ska jag och min man ha en månad helt utan sötsaker, snacks, nötter mm. Känns skönt att vi ska göra det tillsammans, det är svårt när man är ensam, att stå emot suget.
Hoppas att en sockerfri månad ska hjälpa mig i mitt sockerberoende.

Matplanen: Äta två huvudmål per dag och fyra mellanmål. Koll på kalorierna. Jag har helt övertygad om att jag mår bäst av att äta regelbundet. Att hålla igång förbränningen genom att tillföra.

Träningsplan: Mer styrketräning men framför allt tyngre vikter.
Samt detta:


Fast med rätt teknik förstås... knäna får inte gå över foten ;-) Börjar på måndag.
Jag ska också återuppta intervallerna på löpbandet, har legat lågt med dem ett tag för det har aldrig varit några löpband lediga när jag varit på gymmet men nu när säsongarna drar vidare kanske det blir lite lättare.
Naturligtvis fortsätter jag också att gå på de gruppass som jag verkligen gillar samt att fortsätta köra mina egna klasser.
Finns ytterligare ett träningsprojekt/utmaning på gång, men det berättar jag mer om vid ett annat tillfälle.

Vad har du för mål och har du några nya utmaningar?


1 kommentar:

  1. Tjoho!
    Det där med att tillsammans bestämma sig för nåt, dra åt samma håll och stödja varann är det bästa sättet att nå målet, tror jag. Det kommer säkert att gå jättebra för er! Själv har jag aldrig haft nåt sockersug, men har vänner som är helt hysteriskt godissugna HELA TIDEN! Måste vara jättejobbigt. Jag och min Gubbe bestämde för nån månad sen att minska radikalt på alkoholintaget, inte för att det var alkisvarning, utan mer att helt enkelt tänka över om det är nödvändigt att alltid mysa med alkohol. Dessutom är det onödiga kalorier. De kalorierna kan man hellre lägga på rätt sorts mat.
    Jag har dragits med 5 onödiga välfärdskilon i flera år, trots min träning, de har försvunnit nu, och dessutom känner jag mig i mitt livs form! Har dessutom en kaloriräknarapp i mobilen som är jättebra. Jag kör en GI/LCHF-blandad kost under veckan men inte under helgen. Vill inte bli fanatisk.
    Som mål i år har jag att komma igång med löpträningen igen. Jag har under årens lopp dragit på mig så många skador att jag fick sluta springa. Men nu känner jag att jag är såpass hel att jag skall prova. Det skulle vara så skönt att bara sticka ut och springa, inte behöva åka till gymmet jämt. Jag har nån mil dit. Sen skulle jag kunna motionera hundarna samtidigt.
    Lycka till med dina mål!
    Kram Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...