12 juni, 2012

Provocerar jag?

Jag har förstått att det finns de som tycker att det är jobbigt att läsa om min träning, särskilt på Fejjan.
För att man får dåligt samvete för att man inte tränar eller inte tränar lika mycket.
Men man ska ju inte jämföra på det sättet, vi lever olika liv och har olika förutsättningar.
Min tanke med att vara öppen med min träning och min väg till normalviktig är att motivera och inspirera.
Att berätta att man faktiskt kan ha en hög träningsdos och att man kan tycka att det är roligt att träna, även fast man inte är smal. Bara för att man är smal betyder det inte att man är vältränad. 

Min träning är min hobby, mitt instruktörsskap är min hobby. Och ja, det är vansinnigt roligt. Jag vill fortfarande mena att för att man ska hålla i en långsiktig träning så måste man hitta "det" som är så roligt att man inte vill missa det. Det är därför jag tycker att man ska prova så många olika träningsformer som möjligt tills man är där.
Jag gillar alla gruppass men jag gillar att ta en sväng i gymmet också! Eller bara ta en promenad. Och jag tror att kroppen mår bra av variation.
Om du vill hänga med mig så är du välkommen! Jag ska ta hand om dig ♥



Och du, om du verkligen inte gillar att träna, om du verkligen inte tror att du skulle må bra av det, så är valet ditt. Som med allt annat i livet. Vi har alltid ett val.

3 kommentarer:

  1. Känner igen detta lite .. Jag gillar också att träna - mycket ! Och det är lite provocerande för vissa .. En gammal arbetskamrat brukar säga: - Jag tycker inte om din blogg för du är så "förbannat" duktigt!!! ..
    Blir lite ledsen över sådana kommentarer för jag menar inte att "skryta" utan skriver mest för min egen skull men också för att peppa andra t ex henne. Vet att det är lite avundsjuka bakom hennes uttalande men ändå. Ändå kan hon inte låta bli att läsa min blogg .. ;).
    Ha en skön dag!
    =)

    SvaraRadera
  2. Så skönt att läsa. Tack!

    SvaraRadera
  3. Anonym5:14 em

    Intressant. Jag får konstiga frågor och kommentarer som "du är fin som du är" och "vad du är duktig". Jag är smal naturligt men tränar ändå. Har aldrig bantat som många pratar om heeela tiden. Jag gillar att träna, effekten är både synlig och djup - jag får en kontakt med kroppen som jag älskar, man får en harmoni... ja, det är ingenting negativt, verkligen. Jag har en del problem med ryggen men det har jag inte om jag tränar. Och en ny utmaning har blivit att lära mig löpa eftersom jag har dålig kondis. När jag lyckades springa 7 kilometer (från jobbet)var jag lyckligast i världen. För jag gjorde något som jag aldrig sett mig själv göra. Jag fattar inte vad som är så provocerande med att vilja ha en bra kropp som håller och ser ut så som man vill ha den. De som är missnöjda gör allt för att se så bra ut som möjligt, de också. fast de klär sig i döljande kläder etcetera. Går inte in i nån diskussion med mina vänner på fejan, men har lust ibland. För det handlar bara om projektioner. Lycka till med ditt projekt :) /Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...