12 juni, 2012

Periodisk fasta dag 2

Ska försöka hålla er uppdaterade om hur det går med min periodiska fasta.

Jag körde igång i går och det går förvånansvärt bra.
I går såg det ut så här:

Vaknade 06.00.
Drack två koppar kaffe med liten skvätt mjölk i (egentligen ska man inte dricka mjölk men jag testar och ser om det funkar ändå...)
På förmiddagen på jobbet blev det sen vatten och en kopp thé.
Lite hungrig men inte alls farligt, det gick över förväntan.
Lunch med kollegor kl 12. Sallad och kålpudding med gräddsås.
En proteinshake vid 14,30.
Sen skulle jag ju köra corepasset kl. 18 och själv gå på T-fighten 19,30.
Man bör äta det största målet efter träningen, alltså vid 20-tiden, men jag gjorde istället så, att jag åt en mindre måltid (köttfärssås LCHF och lite grönsaker) innan vi åkte iväg. Sen tog jag en proteinshake mellan passen och käkade 2 skivor LCHF-bröd med ost och skinka direkt jag kom hem och då var klockan nästan 21.
Vågen visade -0,5 i morse.

Idag blir upplägget ungefär likadant.
Jag kör boxpasset kl 19 och det betyder att sista måltiden blir ca 20,30.
Men jag får anpassa och se hur det går. Behövs det så får jag skjuta på första måltiden lite framåt för att kompensera att det blir mat senare än 20.
Men träningen måste funka och jag måste äta något efter den.

Långvarig svält är självklart inte bra, men periodisk fasta är något helt annat än svält. Periodisk fasta ger ökad fettförbränning, stimulerar tillväxthormoner och nollställer aptitregleringen. Det brukar också vara ett effektivt sätt att få igång sin viktminskning om man kört LCHF ett tag men hamnat på en platå, eller om man vill gå ner "de sista" kilona som kroppen inte gärna släpper ifrån sig.
Så det är bara att köra på!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...