07 juni, 2012

Äta mer? Äta mindre?

Efter inlägget om mitt läkarbesök så är råden- Ät mer! Äter du tillräckligt för din träningsmängd?
Och helt ärligt, det har jag ingen aning om!
Men eftersom jag äter LCHF och inte helt jättestrikt så äter jag tills jag är mätt och jag går inte omkring och är hungrig. Hur ska jag då veta om jag äter för lite? Och hur vet jag vart gränsen går innan jag ätit för mycket och stannar i viktminskningen för det?
Man säjer ju att det är svårt/tar tid att gå ner i vikt på bara träning, men visst, jag tränar rätt mycket men hur mycket bränner jag då?
Enligt tabeller som jag tittar på ibland, där man fyller i längd, vikt och aktivitet så skulle jag teoretiskt kunna bränna ex över 500 kcl på ett boxpass men stämmer det och är det inte olika från person till person?
I helgen, när jag körde tre pass om dagen, så brände jag enligt dessa uträkningar,  över 2000 kcl bara på en dag.
Att sen väga in att jag har långsam ämnesomsättning gör det hela inte lite mer komplicerat.
Så är det någon som har nåt riktigt klokt att komma med så tar jag tacksam emot :-)

Men, ni som känner mig vet ju att jag är envis som synden. Och jag älskar träningen så även om jag deppar ihop ibland så ger jag inte upp. Jag har ett mål och jag ska nå dit oavsett om det tar ett, två eller tre år.
Fast det hade ju varit fint att vara där tills det magiska 40 ;-)


4 kommentarer:

  1. Mitt råd är, Skriv matdagbok. (om du inte gör det redan?)
    Skriv ner varje liten smula du äter under en vecka. Inget fusk!! Sen kan vi titta på det tillsammans om du vill. :).

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Anonym4:53 fm

    Hej!

    Ramlade precis in på din blogg! Har själv hypotyreos och äter LCHF! Förstår vad du går igenom! =) Min våg visar ca 40 kg för mycket just nu... Det enda som funkar för MIG är att äta LCHF! Även om det inte går lika fort som för andra, så går jag iaf neråt! Men det som verkligen hjälpt mig att gå ner är att dra ner massor på alla mjölkprodukter och att STYRKETRÄNA!!! Vilken skillnad! Har nu oxå läst boken "LCHF & Träning" av Jonas Bergqvist, och detta gör mig ännu mer motiverad att fortsätta! Vill man bli lagom i kroppen så behöver man muskler! Ju mer övervikt, desto mer styrketräning! Ett bra tips från mig är: Läs boken! Håll dig så strikt du kan på LCHF! Lycka till! =)

    /M

    SvaraRadera
  3. Tack M!
    Skönt med någon som är i precis samma sits!
    Ska beställa boken och se över intaget av mjölkprodukter.

    SvaraRadera
  4. Anonym1:45 em

    Och läs inlägget på 56kilo.se som skrevs den 7/6. Intressant.

    /Annica - listan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...