02 februari, 2006

Huvudvärk

Klockan ringer 06.25. Vaknar med huvudvärk och inser att jag har en jobbig dag framför mig. Kvart i åtta stökar jag runt i huset så barnen ska vakna:).
Morgon bestyren avlöper ok och åtta är jag på jobbet.
Idag är vår kollega som studerar på halvtid tillbaka och det känns bra att vara en till.
Äter lunch halv tolv och hamnar i en diskussion om min kost med en kollega som väldigt sällan äter i lunchrummet.
Hon hade ingen aning om att jag äter LC. Hon är mycket kritisk till en början, jag berättar inget självmant men svarar gärna på direkta frågor. Jag är inte ute efter att omvända nån men vet att det här är en så mycket bättre kost för mig än vad hon äter.
När hon får veta hur mycket jag gått ner blir hon tyst.
Annars är det ganska lugnt runt mitt ätande på jobbet, efter så många månader av nekande av fikabröd och annat så har det lugnat ner sig.
Strax före halv fyra sticker jag och hämtar barnen på dagis.
Huvudet bultar och två tabletter under dagen har inte hjälpt alls.
Lagar Chili con carne till familjen och tar upp köttfärslimpa ur frysen till mig. Det underlättar att ha "reservmat" färdig.
Badar barn och klockan sju är det tyst i huset.
H slipar och spacklarpå övervåningen och jag och min huvudvärk ska gå och sova nu.

1 kommentar:

  1. Hej gumman.
    Kul att du svarade på taggningen.
    :)

    Synd med huvudet, jag hoppas att du mår mycket bättre idag.

    Och eftersom jag vet hur bra och kunnig och duktig du är så behöver jag ju inte påpeka för dig att man inte ska reta sig på okunniga arbetskamrater som bara vill lägga sig i.
    Le åt dem i smyg istället. ;)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...