20 januari, 2006

Förbenade bil!!

Här är det full snöstorm och har varit i två dagar nu.
Nästan 15 grader kallt och blåst så det är riktigt ruggigt ute.

När jag slutade jobbet halv fyra idag så gick jag ut, startade bilen och började sopa av snön. När jag sen skulle åka så hördes ett "klonk" bak i bilen men jag trodde att det var för att det var så kallt och att bilen stått sen strax före åtta i morse. Men när jag började åka så tyckte jag att bilen gick så konstigt och sen började lampan för antispinn och ABS-en att lysa!
Ringde H som jobbar en halvtimme längre än mig.
Han sa att jag skulle försöka ta mig till en stor parkering som ligger ungefär halvägs mellan jobbet och hemma, knappt två kilometer.
Ringde till dagis och sa att jag var sen...
När jag kryper fram efter vägen med varningsblinkersen på så får jag en sån sladd att jag nästan sticker rakt i diket, blir så klart lite skärrad och bestämmer mig för att stanna och vänta på H istället.
Får vänta i tjugo minuter, snön vräker ner och det kommer massor av bilar hela tiden.
När H kommer så kör han bilen till den stora parkeringen och vi åker på dagis och hämtar barnen och sen hem.

Nu är H iväg med en kompis och ska försöka köra min bil till garaget på H´s jobb, där får den stå och tina upp i natt och förhoppningsvis så är det "bara" nån broms som frusit och imorgon funkar den igen... *håller tummarna*.

Jag gillar ju vintern men nu är det inte kul alltså!
Tur i oturen att det är fredag och vi är lediga i två dagar!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...