13 juli, 2013

Utegym och löpning

På Lindvallen finns ett fint utegym som fick bli platsen för dagens styrketräning. Jag och min kompis Helena körde ett cirkelpass, vi jobbade 45 sekunder och vilade 15 när vi bytte station. Det blev 4 varv på 8 stationer. Det blåste lätt och gymmet ligger i skuggan så det gick fint att vara där och träna.
När vi var klara tog vi en kort löprunda, på ca 3 km. Vi hade rätt bra fart trots värmen.
I en uppförsbacke tog min ork helt slut, jag tycker det är jobbigt att springa när det är så varmt som det var idag men det är samtidigt bra att känna på hur det känns. Jag gick en kort bit och sen kom orken tillbaka och sen kändes det helt lugnt. Sista biten hade jag dessutom högsta farten på hela rundan.
När vi kom hem visade termometern på 27 grader.

Efter en dusch om ombyte till bikini så blev gräsmattan och en filt min plats resten av dagen :-)
Underbart!

 Här jobbade vi med axelpressar, det finns tre stockar som är olika tunga.

Helena jobbar crunches
 Hinderbana. Över och under..


 Marklyft, benböj, tåhävningar bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...