27 juni, 2013

PT som i personlig tränare

När jag tittar över mitt träningsschema så tycker jag att jag har en bra variation och ett  bra upplägg. Men som alltid, kan man och framförallt ska man (tycker jag), chocka kroppen och göra förändringar ibland.
Därför sitter jag nu och funderar på om jag ska investera i några PT-timmar. Många gör det och många är väldigt nöjda med det. Det handlar inte om att jag inte kan sätta ihop mina egna pass eller att jag hoppar över träning om ingen pushar på mig, utan det handlar mer om att få nya inputs, lära mig mer, kontrollera min teknik i gymmet, och få ett pass i veckan där jag får göra nåt "nytt". Ett pass veckan, på gymmet, med vikter, som garanterat ger mig träningsvärk ;-).
Ett pass där jag inte behöver tänka utan bara gör det någon säjer att jag ska göra.
Det vore kul att prova på.
Det finns ju även en uppsjö av PT-online som man kan anlita. Ska kolla runt lite och se vad det blir av det hela.

Målet då? Bli starkare.


Har du tränat med PT? Var är din erfarenhet? Har du provat PT-online?

1 kommentar:

  1. Hej! Hittade din blogg genom en slump :)

    Jag anlitade en PT för en månad sedan. Det enda jag kan säga är; GÖR DET!

    Jag har tränat aktivt i flera år. Har aldrig problem med att ta mig till träningen etc, motivationen finns där!

    Men en PT pressar ur det där lilla extra. När du tror du ska trilla ner och dö för att det är så jobbigt, finns hen där för att stötta och på något magiskt sätt klarar man det ändå.

    Så det är välinvesterade pengar! Det enda negativa är väl att jag är fast. Kommer fortsätta träna med min PT en gång i veckan. Det är så otroooligt kul!

    Lycka till!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...