28 februari, 2013

Teorier och träning

I tisdags gick jag på dubbelpass i T-Core och sen T-Bar. Det var länge sen jag gick på T-Bar men jag lastade på bra med vikter och kroppen kändes bra.
Vaknade i går med dundrande huvudvärk. Igen. I med piller, vatten och smörja axlar och nacke med liniment enligt plan. Men det tog ändå till långt in på eftermiddagen innan det släppte.

Så igår kväll var det Cross Cirquit på schemat. Cirkelträning på tio stationer. Grymt jobbigt men väldigt roligt och en härlig utmaning.
Efter duschen smorde jag axlarna och masserade dem och nacken. Stretchade och drack vatten. Idag ingen huvudvärk. Tillfällighet? ja, jag vet inte.
Men jag har beställt tid hos en kiropraktor nästa vecka. Hon ska få känna igenom nacke och rygg iaf.

I kväll är det mina egna instruktörspass, T-core och T-box. Ser fram emot det!

Vet ni att det är nästan tre månader sen jag vägde mig hemma. Det är inte illa för en vågberoende. Men hade inte H fått order om att gömma den så hade jag aldrig kunnat låta bli. Men det är ett stort steg för mig i rätt riktning, vågen kan få vem som helst att helt tappa förnuftet under en viktminskningsresa.
Nästa vecka är det mätning och vägning men inte hemma ;-)

Igår fick jag några råd upprepade för mig igen.. De är fantastiskt bra.

1. Ät regelbundet. (2,5-3 timmar mellan målen.)
2. Träna (vad är ditt mål med träningen? Sätt upp en plan)
3. Sov (vila och återhämtning)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...