21 februari, 2013

Huvudvärk efter träning

Varje gång när jag varit på Cross Cirquit (cirkelträning) så vaknar jag dagen efter med huvudvärk.
Minns att det var så efter boxpasset under en period också men sen slutade det och jag tänkte inte mer på det. Men jag börjar känna min kropp ganska väl och när jag vaknade 04.00 i morse med bultande huvudvärk så kände jag att det var dags för operation felsökning ;-)

Tidigare har jag provat med värktabletter utan större framgång, huvudvärken sitter obarmhärtigt i långt in på eftermiddagen och såklart påverkar det min vardag.
Nu har jag ägnat morgonen åt att googla och läsa på lite och märker att det inte alls är nåt ovanligt fenomen men det finns heller ingen direkt lösning. Jag hittade dock några saker som jag provar.
1. Resorb - jag svettas oerhört mycket under dessa pass. Så det kan vara värt att prova fylla på med salter och mineraler.
2. Dricka mer vätska efter passet. Jag dricker 2,5-3 liter vatten per dag men kanske behövs det ytterligare efter just detta pass.
3.Stretcha nacke och axlar ordentligt. Både efter passet och innan sänggående.
4. Smörja axlar och nacke med liniment.

Så nu har jag tagit ett par tabletter, smörjt in mig med liniment och stretchat lite.
Hoppas på snabb bättring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...