10 februari, 2013

Laddat positiv energi!

Helgen inleddes med en middag på Snögubben, Lindvallen, på fredagen. Vi hade inte berättat för barnen att kvällens transportmedel var en bandvagn och det var många spekulationer i hur vi skulle ta oss till toppen. Tova tyckte att det kändes ok att gå upp och åka på rumpan ner medan Casper tänkte på hur kallt det skulle bli att åka lift. Att se Casper ansiktsuttryck när han såg bandvagnen var oslagbart :-)
Maten var kanon, fondue på oxfilé och goda tillbehör.


Skön sovmorgon på lördag och när vi vaknade var det nästan -20 grader. Kikade på skistars hemsida och på Lindvallen var det -16. Vi hade planerat skidåkning så det kändes ju lite snöpligt men en fråga på Fejjan visade att det inte var mer än -12 på Lindvallen så vi bestämde att ändå åka upp och ta några åk. Det ångrade vi inte, det blev fyra timmars skidåkning! Det var ganska kallt, -9, otroligt vackert och fina backar. Snabb och värmande fika på cafeét på Wärsan och sen ut igen. Upp och ner och stora sköna svängar :-)


Planen var att äta lunch på O´learys eftersom vi ännu  inte varit där, men då fikat blev sent så blev det istället en tidig middag där. Bra mat och trevlig stämning. Även min man gillade det, trots att han inte ser på vare sig fotboll, hockey eller handboll  (som var det som visades på alla typ 100 tv-skärmarna ).


Sen packade vi ihop, stack på affären och handlade inför veckan och sen hem. Soffhäng, brasa och sköna långkalsonger :-)
Halv 9 drog vi upp på fjället igen. Darin skulle avsluta Mix Megapols Fjällkalas och inta scenen på Experium. Tova som väntat hela dagen på att få åka och träffa Darin var uppspelt.
Darin var grym, det var kul! Och det spelades bra musik innan uppträdandet också. E-type och This is the way tex. Som tog mig direkt tillbaka till Mora och Wasastugan för en si så där 20 år sen...hopp och studs på dansgolvet varje helg. Loved it.

Så söndag igen idag då. Som vanligt så måste en del "måsten" klaras av. Så lite matlagning, tvätt och plocka in i garderober och sånt där kul. Tog en brejk på förmiddagen och stack till farmor ♥. Hjälpte henne handla och köpte oss varsin sallad som jag bjöd henne på. Hon pratade mycket om sina föräldrar och sin barndom idag. Ibland vill man bara spara små samtal i hjärtat, såna där som jag vill kunna plocka fram och lyssna på igen. Den dagen hon inte finns hos mig längre.

Hem och fortsätta i hemmastöket och ett långt telefonsamtal med älskade lillasyster på Öland. Catching up liksom. Sen bästa avslutningen på helgen såklart, träning på TOKA.
Mitt T-Ballpass! Älskar att köra det och tycker det är lika fantastiskt roligt varje gång!
Direkt efter mitt pass så körde Leffe sin Boxkick. Slagkombinationer och mycket sparkar. Så jag körde det också... med Jonas som partner. Han är lång och jäkligt stark. Men det var kul. Han peppade på mig bra och jag är helt slut nu. Skönt slut.
Nu har min käre man dragit på jobb igen. Så nu väntar några gräsänkedagar men planeringen är gjord, läxor fixade och mat inhandlad. Japp, det gäller att ha koll :-)

Redo för jobb och redo för en ny träningsvecka, fulladdad av härlig familjeenergi och träningsendorfiner!


1 kommentar:

  1. Hej , tack för att du kommentera min blogg !!

    hur hade du det i början med LCHF, gick du upp i vikt ? Höll du koll på kalori intaget ändå?
    Jag har kikat lite grann och boken jag köpte föreslår 3 måltider / dag ....det känns som ett problem faktiskt....
    Jag älskar mellanmålen jag äter nu , det lämnar inte mkt utrymme till kolhydrater men istället får jag ju mellanmål.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...