11 augusti, 2012

Sveriges nya folksjukdom

Inlägget nedan har Pamela skrivit. Otroligt kloka ord som inte kan upprepas nog många gånger.


Sveriges nya folksjukdom!

Efter att jag under hela gårdagen funderat kring det här så var jag tvungen att skriva ner det som fanns i huvudet i några rader om ondska.
Jag läste en sida där en personlig tränare pratade om vikten om att hålla sig frisk och träna. Han tryckte på att vår tids folksjukdom var fetma och att vi var tvungna att samla våra krafter för att hindra en sådan fortsatt utveckling.
På samma sida satte han ut en bild som föreställde en CocaCola, en hamburgare och ett likamedtecken med en överviktig kvinna. Bredvid stod det glas vatten och en sallad med ett likamedstecken med en smal kvinna med yppiga bröst.
Nu får det fan vara nog!! Jag skäms för de i den här yrkeskåren som sätter sig på dessa höga hästar och tar sig rätten att hänga ut människor på det här sättet.
Skäms på er!!
Ni har ingen aning vad dessa människor har med sig bakåt i tiden, men ni är ytterst delaktiga i vad de får med sig i framtiden.
Jag inser att de här människorna finns i alla yrkesgrupper, men mig veterligen finns det ingen yrkesgrupp som så här accepterat kan hänga ut sina kunder så här på sociala medier utan att behöva ta ansvar i nästa steg. Jag har en önskan om att vi som arbetar som arbetsgivare i den här branschen ser till att göra dessa människor ansvariga för sitt beteende. Jag själv kommer under inga omständigheter acceptera att sådana här saker förekommer på våra instruktörers och medarbetares sidor och misstänker jag att att det finns en grundinställning som tycker att det här är ok så kommer personen inte bli långvarig hos oss.
Nu är det säkert många som blir arga på mig , men det bryr jag mig inte om! Jag väljer att sätta ner foten och säga i från!

Vår tids nya folksjukdom är dessa människor!

Jag vill även höja handen mot skyn och tacka för alla tränare och inspiratörer i Sverige som så ivrigt arbetar för att dela med sig av sina kunskaper och sina budskap på ett sådant fantastiskt sätt så att alla känner sig välkomna och får delta på samma villkor och med samma värdighet
Det är dessa fantastiska hjältar som gör förändring och får människor att vilja ta hand om sitt liv. Det är dessa människor som gör att vi kan vara stolta över vår bransch och yrkeskår.

Att lära sig saker ska inte vara en prestation.
Att lära sig saker ska vara en utmaning.
En utmaning ska vara rolig och inspirerande.
Nu pratar vi Träningsglädje på hög nivå!
Vi får människor att bygga mål mot en önskvärd situation
istället för att människor bygger mål utifrån en oönskad situation.

Det är stor skillnad att vara på väg mot något än att vara på väg från något

Tack alla ni som faktiskt gör förändring varje dag och samtidigt sprider kraft, energi, styrka och massor av glädje.
Ni är vår tids hjältar ♥


Pamela Hedlund //TOKA
Personlig Tränare, Livs coach, Master instruktör, Arbetsgivare och framförallt Medmänniska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...