12 augusti, 2012

My Ride


Igår körde jag ett My Ride-spinningpass på T.O.K.A. Det ser ut som ovan ungefär men cykeln/cyklarna står längre ifrån så fler ser monitorn, det kommer att komma en storbild också ;-)
Man startar det program man vill köra på monitorn och sen får man både musik och en virtuell instruktör.
Jag valde 60 minuter Fat Burn, och ja, jag fick ett riktigt bra pass!
Det är klart att om man gillar vanlig spinning, så kan det inte jämföras med en riktig instruktör men jag tyckte att det var ett väldigt bra pass. Jag var genomsvettig och trött efter timmen.
Jag gillar att spinna men hinner inte gå på så många pass som jag egentligen skulle vilja, så det här kommer bli ett bra komplement till min konditionsträning.
Jag kan köra på helgerna när det inte är några vanliga pass eller sticka upp på morgonen.

I Form har en bra artikel om spinning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...