15 juni, 2012

Kaloriräkning

Jag tänkte att jag skulle registrera matintaget på Matdagboken ett par dagar, för att se ungefär hur jag ligger i kalori intag och även få en blick över protein/fett/kolhydratmängd per dag.

Så här åt jag igår:
6,00 - 12,00 : 2 kopp kaffe med pyttelite mjölk. 1 kopp the, vatten med äppelcidervinäger.
12,30 Lunch på Bullans. Ceasarsallad, tog bort krutongerna.
14,30 1 proteinshake (hungrig efter den fettsnåla lunchen)
17,00 Tidig middag. 2 fläskkotletter och en stor bit kryddsmör. Några skivor salami.
18-19,30 Core + latina/zumba
20.00  3 dl Äggmjölk (protein + fett, kan inte bli bättre va?)

Fett: 112 g                Protein 103 g (lite lågt)                Kolhydrater: 5 g

La in allt i matdagboken och fick ett resultat på 1500 kcl.
Träningen gav ca 840 förbrända kcl.
På Matdagboken har jag ställt in längd, vikt, aktivitetsgrad medel (ligger på hög ett par dagar i veckan men inte varje dag och jag är dessutom kontorsråtta). Då fick jag fram att jag skulle ligga på ca 1800 kcl för att gå ner i vikt.
Lägger man sen till en långsam ämnesomsättning så är nog 1500 rätt bra.
Jag gillar inte att räkna kalorier och med LCHF kommer man lätt upp i kalorimängd eftersom man äter mer fett än kolhydrater.

Filmningen av T-Coren gick ok, bara hålla tummarna för att licensen snart är i min hand :-))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...