13 juni, 2012

Periodisk fasta fortsätter

Min dag igår såg ut så här:

Upp 6. Två koppar kaffe med pyttelite mjölk. Vatten.
Under förmiddagen kaffe,thé och vatten. Ska dra ner på kaffet. Kan inte dricka mängder bara för att jag inte äter.
Lunch ca 12,20; Sallad, kycklingfilé, squash gratinerad med parmesan (Gustar Grill)
Mellanmål på jobbet 14,30; Två små baconmuffinsar (ägg, bacon, ost och purjo) Egentligen var jag inte hungrig så idag hoppar jag över det här om det är lika idag. Man ska inte äta om man inte är hungrig.
Kompade ut lite tidigare, hämtade Tova och for hem och lagade middag. Jag hade pass igen kl 19-20.


Kasslerlåda á la LCHF 
eget recept

Kassler
Gul lök
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
Färsk broccoli
Grönsaksbuljongtärning
salt 
peppar
Ost med smak

Koka broccolin några minuter.
Skiva kassler tunt och lägg i formen.
Lägg över broccoli.

Skiva löken och fräs den mjuk i en klick smör. 
Slå på grädde, cf och buljongtärning. Koka upp och låt småputtra några minuter. Smaka av med salt och peppar. 
Slå såsen över kasslern och lägg skivor av smakrik ost uppepå.
Servera med lite sallad.

Gott!



Träning i går blev mitt eget T-Boxpass. Vi var jämna par så jag skuggboxades hela passet. Men högt tempo och roligt som vanligt :-)
Efter träningen blev det två LCHF-bröd med smör, ost och en skinkskiva. En proteinshake. Klockan blev nästan 21 så det var i senaste laget men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...