20 september, 2009

Jaha..

Söndag igen då.. känns som om jag bara skriver här på söndagarna numera.
Måste skärpa mig.
Helgen har varit bra, det var Höstfest på Caspers skola igår.
Kanonfint väder men jag undrar fortfarande för vem man har höstfest?
Överallt hör man kommentarer om att varken föräldrar eller ungar tycker det är särskilt kul men ändå fortsätter detta år efter år?
Om der går 134 barn på skolan så är uppslutningen till detta arrangemang uruselt.
Min uppfattning är att barnen i F till 3 tycker det är rätt kul medans 4-6 inte gör det och de är inte ens med...
Discot på kvällen verkar vara höjdpunkten för alla barnen.
Så slopa då aktiviteterna på dagen eller gör det för de mindre barnen och fixa sen discot bara...

Jag tog en stavgångstur på kvällen, skön varm höstluft var det.
Gick söderut och varvade med jogging för att känna hur det kändes och jag orkar ju inte springa flera kilometer i taget men det gick ändå riktigt bra!
Det går framåt men det är låååång väg kvar...

Idag skiner solen också, har väl lite utegöra att fixa. Klippa gräs och plocka ner studsmattan inför vintern kanske.
Casper ska på kalas också.

Ny vecka i morgon. Klipptid och utvecklingssamtal på skolan är också bokade.
Fullt ös som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...