10 juli, 2007

Bröllopsrapport :-)

Efter att ha gått i bröllopstankar i över ett halvårnu så är jag äntligen en gift kvinna ;-)

Dagen började med att jag vaknade först och kunde inte somna om.
Det var grått ute men det regnade iallafall inte.
Hela förmiddagen for jag runt och petade i saker ochförsökte få något gjort.
Jag skulle fixa det sista till Olnispagården, packa övernattningsväska och samtidigt försöka slappna av och njuta..
Klockan ett kom Anna som skulle fixa mitt hår.
Då blev jag ju tvungen att sitta ner i en timme!
Håret blev så himla bra och jag var väldigt nöjd. Sminket fixade jag själv och det blev faktiskt också bra ;-)
Klockan tre kom mamma, hennes sambo och syrran.
De hjälpte mig med kläder och smycken.
Lite fotografering innan det bar av till Olnispagården och då var jag sååå nervös!
Eftersom regnet hängde i luften så bestämde vi att vi skulle tända brasan i bystugan och ha vigseln framför den.
När Henke och jag skulle gå in så började jag nästan gråta och fick verkligen skärpa mig.

Vigseln gick bra och prästen var både rolig och kanonbra.
Efter vigseln hade vi brudskål och sen kom maten som vi caterat.
Halv sex ungefär åt vi maten, sjöng visor och hade det underbart trevligt.

Vi öppnade paket och sen åt vi tårta.
Vi fick många bra bröllopspresenter, bla presentkortpå Byggmax (vi ska ju bygga veranda), bidrag tillresa, en Purpurapel, en rohododendron, en ros och två spireor att sätta i trädgården.

Vid niotiden kom våra festgäster och sen hade vi fest halva natten.

Jag och Henke åkte taxi till Gammelgården på fjälletdär vi sov i deras bröllopssvit.

En kanondag!!

Det finns ett bildspel här:http://millaf73.spaces.live.com/

Nu är det vardag igen, det bara regnar hela tiden men vi försöker njuta av att ändå ha semester och vara nygifta ;-)

1 kommentar:

  1. Anonym4:54 em

    Jättestort GRATTIS!!
    Fina bilder också :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...