04 januari, 2006

Snuvig:(

Ungarna var snuviga hela julen och nu har de smittat mig också.
Inatt har jag hostat hela natten, tillslut blev jag desperat och tog av Caspers cociliana fast jag vet att jag får gallstensanfall av den... men hellre ont i magen en timme än att hosta en hel natt.
Tror att jag fick ihop tre-fyra timmars sömn...
Åkte iallafall till jobbet klockan sju men ringde vårdcentralen när de öppnade och fick ett nytt recept på den hostmedicinen som jag tål. När jag hämtade ut den efter jobbet så köpte jag nässpray och alvedon också så nu jäklar ska det sovas inatt!
Imorgon är det trettondagsafton och 10 år sen jag och H hade vår första dejt!! *kär*
Dagen till ära jobbar vi båda två heldag men sen är jag och barnen lediga på fredag och H är ledig i helgen.

Har gjort en omstart på lågkolhydratkosten också sen i måndags. Tog mig lite "julledigt" i nästan två veckor och det straffade sig såklart på vågen. Nästan fyra kg upp men idag på tredje dagen är tre av dem borta så det var ju "bara" vatten..
Motivationen är klart förbättrad och jag _ska_ gå ner tio kg till innan sista april och sen vill jag gärna ta tio till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...