18 september, 2013

Blivande längdåkare?!

Jag har ju i ett svagt ögonblick sagt ja till att genomföra ett gäng motionstävlingar (Halvklassikern... , ja det ska bli kul men jag är lite lite skräckslagen ändå...:-)) tillsammans med Helena och för att göra dessa behöver jag utöka min garderob och min utrustning.
Några av de saker jag behöver är längdutrusning.
Jag åkte längd när jag var tonåring men har inte åkt i vuxen ålder vad jag kan minnas.
Så allt nytt behövs och jag frågade Helena om råd, vad man behöver i klädväg och sen kikade på på Sportamores hemsida.
Jag beställde ett par byxor, en jacka och en underställströja. Underställsbrallor som är riktigt bra har jag.
Det är lite svårt med storlekarna när man varit så pass stor som jag har varit, till att vara lite mer normalt stor eller hur jag nu ska uttrycka det. Men i vilket fall som helst, så tänkte jag att jag beställer och så får jag skicka tillbaka om det inte passar.
I dag kom paketet. Och som vanligt så tänkte jag att "det kommer inte att passa utan vara för litet som vanligt". Men när jag provade dem, så kunde jag visst ha kläderna! De är tajta visst, men ska väl vara det också, jag måste bara vänja mig.
Fast jag måste ändå säja att det är märkligt att Sportamore märker Craftbyxan med storlek XL på hemsidan men när den kommer så står det Dam 42. Jag vet inte om jag tycker att XL och 42 är samma sak. Men nu kunde jag visst ha den trots att det BARA är en 42:a, men det är ju stretchigt förstås ;-)

Nu är det bara skidor, pjäxor och stavar som fattas. Och lite snö förstås.

Bilderna har jag lånat från Sportamores hemsida

Craft Pxc Storm Tights Wmn



Dobsom R-90 Winter Jacket



Craft Active Crewneck Longsl.Wmn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...