21 april, 2013

Tackar vintersäsongen 12/13

Igår tog vi vinterns sista svängar på våra slalomskidor. Det blev Tandådalen och Myskistarweekend som blev dagens utflyktsmål. Strålande sol och förvånansvärt hårt i backarna. Nu måste jag lämna in skidorna för vallning och slipning nästa säsong, att inte ha några stålkanter alls är ju inte så kul när det är isigt..
Men vi höll oss i familjebacken mest hela tiden, förutom när vi mitt på dagen tänkte att det blivit mjukare i stora backen (som är svart...) och drog iväg nerför den. Halvvägs ner sätter sig Tova på rumpan och tänker minsann inte åka mer. Det är för brant, det är för isigt och den där mamman, hon lyssnar minsann inte! Men med lite lirkande så fick jag ner henne. Hon kan ju åka, men ja kanske lite skrajsen av sig så som mamman kan vara ibland. Sen över till Tandådalen Östra igen, där vi parkerat bilen. Efter en snabb jättesen lunch på Thaien så drog vi till Högis. Dagens slutmål var nämligen att få en pin i MySkistar. Sälen All. För att man åkt i Sälens alla skidområden. Ingen av oss hade faktiskt nånsin åkt i backarna på Högis, det var jättefint men kanske i snällaste laget, även för den försiktige ;-)
Nåja, otroligt nöjda med en fantastisk dag i strålande sol så landade vi hemma på gården igen vid 17-tiden. Tack för den här säsongen! Vi hoppas på en lika härlig nästa år!



Idag har vi varit till Stadium Outlet och köpt bla fotbollsskor och jacka till Casper. Sen fixa matlådor till H så han har i veckan och därefter vårens första cykeltur! Runt broarna med ett hälsa-på stopp hos farmor.
På kvällen, efter att Henke åkt, så drog jag på mig gympadojorna och tog en kvällspromenad. Snuvan är nästan borta och jag börjar känna träningssug igen.
Solen sken och svanarna simmade runt i älven. Tyvärr fick jag ingen bild på dem, de var så långt borta.


Avslutar dagen med att påbörja tvätt av vinterns alla ytterkläder. Skidkläderna kan vi iaf plocka undan nu, även om det säkert kommer komma en och annan snöflinga än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...