03 februari, 2013

Ben- och rumpträning

Idag blev det ett hemmapass för ben och rumpa. Jag tycker att det är trist att träna hemma men bättre än inget och efter en lång dag på jobbet och jour på kvällen så räckte inte tiden riktigt till att åka iväg.

Det här körde jag idag:
Utfall - Stillastående 3x15/ben
Benböj mot boll (pilatesboll i ländryggen och rulla ner till 90 grader). 3x30
Knäböj (squats) 3x20
Vadresningar 3x30
Planka med benlyft - lyft höger och vänster ben växelvis 45sek x 2
Sumo knäböj (benen brett i sär, lyft både singel och dubbellyft med fötterna och sjunk ner) 30 st
Step-up på stol (kliv upp på stolen, rak i ryggen och sträck ut, ner igen) 3x 15/ben
Höftlyft stol (ligg på golvet, sätt hälarna på stolen, 90 grader vinkel i knäled, lyft och pressa upp rumpan) 3x15
Höftlyft pilatesboll (här körde jag samma som på T-Ballpasset)

Spänn magen och rumpan under alla övningarna.

Det här passet kan man såklart köra på gymmet och då kan man också ta lite vikter i händerna eller en skivstång för att utmana sig själv ännu mer.

Dagens bild, detta fina hängsmycke fick jag av min mamma för nåt år sen ♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...