04 september, 2012

Vågen ja...

Efter att i många år ha stressat kroppen upp och ner i vikt så har jag sen januari haft fokus på att träna och äta bra mat. Inte svälta och inte stressa. Det är svårt. Det är svårt att lära om gamla beteenden och det är svårt att inte påverkas när människor runt om kring säjer att du som tränar så mycket borde väl rasa i vikt.
Ja, det kanske jag borde, men förutom att det inte är hälsosamt att göra det så har jag ju också Hypon som påverkar takten på allt. 
Jag tränar också en hel del styrketräning och muskler väger ju lite mer än fett som alla vet. 
Således så försöker jag låta bli vågen och väger mig bara ibland och jag mäter ibland.
Men idag hoppade jag upp på vågen i alla fall och blev ju såklart väldigt glad när jag passerat mitt tredje viktmål, -15,1 kg har jag ätit och tränat bort nu!

Det ska firas och belöningen tänkte jag mig skulle vara ett par boxningshandskar. Visst vore det coolt om instruktören på passet hade såna här? ;-)
Nej, de måste inte vara rosa men visst är fina! Nu ska jag bara klura på viket märke man ska köpa men Twins verkar bra. Vet du?



1 kommentar:

  1. Vad du är duktig. Tror man håller vikten bättre om man går ner långsamt.
    Jag tycker iaf att du ska ha rosa handskar. Skitcoolt! Ingen aning hur dessa är men mina handskar är öppna längst ut och det tycker jag är väldigt skönt :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...