18 december, 2011

Tankar

Idag var det dags för box igen. Mitt instruktörspass, fast jag är fortfarande praktikinstruktör.
Men iallafall, det var lika roligt som alltid och jobbigt.
Idag fick jag ju faktiskt vara med och kämpa med partner, och inte vilken partner som helst utan min man. Han är stark och duktig men så har han ju haft en jävligt bra instruktör också.

Nu ska jag inte köra fören 8 januari. Lite trist men också lite skönt men nu måste jag fundera på vad jag ska träna istället, för jag tänker ju inte ta två veckors träningsuppehåll det är ju säkert.

Jag har funderat rätt mycket över det här med träning och hur det kommer sig att jag som var världens bästa soffpotatis nu hellre tränar än softar.
Jag vet vad svaret är; jag har hittat träningsformer som passar mig och jag har hittat träningskompisar som jag har väldigt roligt tillsammans med.
Men sen är det ju så att det tar tid att sätta en ny vana, det vet ju alla. Och att det är lätt att tappa den där goda vanan också.
Men till alla som säjer att "jag skulle också vilja" säjer jag. Vad väntar du på? Kom och prova, gillar du det inte så har du iallafall testat!
Och säj inte att du inte har tid, för det har du. Skriv ner exakt vad du gör under en vecka så ska du se att du faktiskt har tid, jag lovar. Sen säjer jag inte att du måste träna varje dag men två pass i veckan, det har du tid med.
Säj inte att du inte orkar, för det gör du. Ju mer du tränar, desto mer energi får du.
Säj inte att du inte har råd, för det har du. Räkna ut hur mycket pengar du lägger på skräp som du stoppar i dig varje vecka så får du se. Och ja, jag vet att inte alla har råd men de allra flesta.
Det är Din kropp du investerar din tid och din energi i. Din kropp som ska orka med dig i många många år till.
Det här är det jag har intalat mig själv, tills träningen blev något jag inte kan vara utan.
Men alla älskar inte all träning, det gäller att hitta det som DU gillar!

Mitt bästa träningsår ska bli 2012, hänger du med mig?

1 kommentar:

  1. Självklart, jag ska ha mitt bästa år också (om man bortser från ungdomen då jag höll på med alla bollsporter som fanns)..
    Nådde inte riktigt mitt mål i år, men nästa år..då jävlar :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...