05 oktober, 2008

Vilken jävla helg

Ursäkta svordomen men fy för den lede vilken helg.

Åkte till jobbet som vanligt på fredagen, skulle jobba till lunch och sen hämta barn, katt och farmor för en snabbis till Mora.
Musse skulle kastreras.
Hosta, ont i halsen, pipande luftrör och huvudvärk drogs jag med från det jag vaknade.
Men vad gör man... Jo, man åker ändå.
Snabbt in på Kappahl (lovat farmor som ville shoppa) och snabbt in på Willys för att fylla en vagn med det mest nödvändiga.
Sen hemåt i rask takt.
Petade i mig några gryn till middag och stöp i soffan.

Sov i stort sett ingenting på natten för jag hostade och när jag inte hostade så rosslade jag.
Ungarna väckte mig strax efter halv sju, lät H sova vidare och masade mig upp bara för att slockna på soffan.
Hade telefonberedskap från nio och tänkte att jag får avvakta och se hur mycket det ringer men det ringde inget alls så det gick bra.
Mamma ringde men jag orkade knappt prata och när jag försökte prata så hostade jag bara.
Låg på soffan hela dagen.
På kvällen kände jag mig lite varm och konstigt punktvarm i ansiktet och värk i kroppen.
Tog då tempen även om jag är en sån som "aldrig" har feber..
Hade då 38,9 vilket är första gången på 15 år säkert som jag har feber.
Sov faktiskt hela natten och idag har jag varit liiite piggare, haft tre samtal på beredskapstelefonen, uppvaktat käraste farmor med paket men nu är orken slut.
Får väl se hur jag mår imorgon.

3 kommentarer:

  1. Hej Milla ! Kul att du hittade min blogg. Hoppas att du mår bättre i morgon. Inte kul att vara sjuk !
    Lena

    SvaraRadera
  2. Anonym8:15 fm

    Krya på!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anonym4:24 em

    Krya på dig, gumman!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...