04 mars, 2006

Tova ont i foten

Igår kväll när jag gjorde välling till Tova i köket så hörde jag en duns i vardagsrummet och sen gallskrik.
När jag kommer in i vardagsrummet ser jag Tova som försöker gå på en fot som bara viker sig!
Efter en stund lugnar hon ner sig och jag la henne för natten.

Imorse ville hon inte gärna gå på foten och bara grät.
Det syns inget, den är inte svullen eller så.
Jag ringde ändå till VC för att få råd.
De tyckte att jag skulle komma dit och röntga.
Men innan jag var klar att åka så går hon mycket bättre på foten även om hon går lite "stelt".
Förmodligen stukade eller vrickade hon foten.

Jag har bestämt mig för att avvakta lite.
Jag är inte så väldigt sugen på att sitta i väntrummet i flera timmar ensam med två barn... H jobbar.
De har öppet till 9 ikväll så jag hinner åka om det blir värre igen.

Dessutom har hon blivit jättesnuvig och har hostat hela natten.
Så jag får en rolig dag idag:(

Till råga på allt har det _inte_ slutat snöa än...
50 cm på tre dagar räcker mer än väl...

1 kommentar:

  1. Ohh stackars er! Det är inte alls kul att vara ensam med barnen och än mindre när dom inte mår bra! Hoppas skruttan blir bra utan att ni behöver ge er iväg! Jag är hos mamma i Idre nu och häruppe har det inte snöat de senaste dagarna, men det kommer väl när hon blir ensam igen:(

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...