15 augusti, 2013

Träningsvärk och jägarvila

Jag får ta tillbaka det där jag skrev häromveckan om att jag så sällan får träningsvärk, för nu har jag det igen ju. Grymt! Cirkelpasset igår satte sina spår och jag lägger de olika övningarna på minnet för framtida bruk :-)
Jag hamnade på jägarvilan på min sista station och tänkte att det var ju en bra avslutning haha.. vi körde 30 sekunder och vilade 30 sekunder x 3 på varje station men jag tänkte att jag står så länge jag orkar. Och jag stod faktiskt de tre minuterna utan några större problem. Måste kolla nån dag hur länge jag kan stå... kul och jobbig övning är det i alla fall!
I kväll blir det ett 30 minuters steppass, bara för att det är ett av mina favoritpass. Sen hem och vila benen och packa det som behövs för en liten cykeltur.
Håll tummarna för att vi slipper regnet och slipper punkteringar!


Åh, vad jag önskar mig en egen MTB! 




2 kommentarer:

  1. Jag körde ett Tabatapass förra veckan och fick den värsta träningsvärken någonsin...fast det säger man väl varje gång, men det var det verkligen! Jag ville gråta då jag gick upp på morgonen i flera da´r! Hade en näradödenupplevelse varje gång jag satt mig och sen reste mig igen. Men då ett pass är kul och dessutom lätt att genomföra så kör man ju på, eller hur? Nåja, jag överlevde och det gör ju du också, eller hur? Cirkelträning av alla de slag är väl ändå världens bästa träningsform?
    Kram Anja

    SvaraRadera
  2. Jag har jordens träningsvärk efter gårdagens skivstångspass..speciellt ben och stuss...de var de första övningarna, efter dem var jag slut och orkade väl inte jobba upp en like hemsk träningsvärk i övriga kroppen..tur det, kommer knappt ur soffan nu :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...