08 september, 2011

Fakta eller skitsnack

Tänk så lätt vi människor slänger ur oss saker utan en tanke på att det vi säjer kan såra.
"Det är ju bra att ha lite hull" kan ju tolkas på flera sätt.
Men jag som tränar minst fyra pass i veckan, men har drabbats av hypo och en ämnesomsättning som är helt avstannad blir ju såklart sårad.
Du som sa det där, har ingen som helst aning om hur jag mår och hur mycket jag kämpar för att få ordning på min kropp. Att jag inte alls sitter hemma på kammaren och äter hela tiden.
Du har ingen aning om hur det känns för mig när jag inser att människor med all säkerhet undrar hur jag kan vara så stor som tränar så mycket.
Jag har ingen bra dag idag, en bra dag hade jag troligen svarat dig nåt ironiskt och sen gått vidare. Jag är rätt säker på att jag är mer vältränad än vad du är, även om du är smalare. Jag vet att sundhet, styrka och välmående inte sitter i vikten. Men idag är jag lite deppig, trött och orkeslös och din dumma kommentar gjorde mig väldigt väldigt ledsen.

Du vet inget om mig, så var bara tyst.

5 kommentarer:

  1. Ulrika i S-ön8:44 em

    Vet inte hur många gånger jag skrivit och tagit bort texten nu...
    Vill bara skriva att jag tycker du är jätte duktig som kämpar så!! Och att du orkar hålla i det psykiskt. Sen får man ha dåliga dagar oxå. Då får du slå lite extra hårt på mitsarna eller trycka ifrån med stvarna extra hårt när du går eller bara dra på filten och bara vara... I morgon är en ny dag. Ta hand om dig

    SvaraRadera
  2. Tack! kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Anonym8:07 fm

    en stor kram till dig
    Kram AnnaR

    SvaraRadera
  4. Du som är så vacker, har sådan utstrålning, glädje och delar din energi.
    Dessutom verkar du godhjärtat och förstående.
    Och de du , är inget man kan träna sig till .
    Kämpa på !

    SvaraRadera
  5. Det är svårt men såna där as ska man bara ignorera. Du är ju grym!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...