06 augusti, 2006

På hemmaplan igen

Nu är jag och barnen hemma igen efter sex dagar på rymmen :)

Vi åkte till min yngsta syster utanför Falun i måndags och där bodde vi i tre nätter.
Måndagen var varm och skön och vi tog det bara lugnt när vi kom fram.
Barnen somnade snällt på kvällen trots att de är ovana att dela rum.
Jag sov dåligt som är väldigt ovan att ha en unge bredvid mig :)
Tova ville gärna ligga nära och det är ju mysigt men inte när det är 25 grader varmt i sovrummet.

På tisdagen regnade det och vi åkte in till stan för att shoppa!
Jag köpte fleecejacka + vintermössa på Pop till Casper för pengar han fick av sin farmor när han fyllde år. Tova fick tights och tröja och en mössa även hon.

På onsdagen fyllde min mamma 50 år så då var vi där hela dagen.
Fikade och myste ute hela dagen.

Torsdagen kom och syrran med familj skulle dra till Göteborg så då flyttade jag och barnen till mamma en dryg mil bort.
Vi var in till stan igen med henne för jag ville gå till en affär som öppnade den dagen och de skulle visst sälja Reima tec overaller.
Hittade en superfin overall till Tova, brun och rosa! Dyra är de men jag ska sälja hennes från förra vintern och får säkert igen minst hälften av vad denna kostade.

På fredagen åkte jag, mamma, hennes sambo och barnen till Valbo för att gå på Ikea.
Jag hade sett ut en bokhylla i katalogen som skulle passa perfekt under snedtaket uppe i "nya" allrummet!
Typiskt nog så var de såklart slut, jättetrist när man har så långt att åka.
Frakten för att beställa hem är ju lika dyr som en bokhylla till...
Nu lovade min snälla mamma att de skulle åka dit och köpa hyllorna till mig och då får jag dem när de kommer hit nästa gång!
Lite annat smått och gott blev det ju ändå såklart.
Vi gick en sväng i köpcentrumet också, halva reapriset överallt så det var ju skoj.
Det var nästan 30 grader varmt så vi orkade inte så länge utan åkte tillbaka till Gårdvik igen.

På lördagen tog vi det lugnt, var in till stan och köpte lite lördagsgodis till barnen och jag sprang in på Lindex en snabbis och fyndade nya jeans och bomullsbyxor till mig och strumpor till Casper för endast 168,50!
Sen var det färdigshoppat :)
Ett mms kom från min mellansyster och då visade det sig att hon och hennes sambo hade gift sig!! De är på semester på Öland med barnen och gifte sig borgerligt och hemligt på Borgholms slott.
Jättemysigt även om jag önskar lite grand att jag fått vara med..

Idag skulle mamma och sambo åka till Skåne för att hälsa på min mormor så jag och barnen åkte hem efter frukost och var hemma mitt på dagen.
Överlag har det gått bra men båda barnen har sovit lite sådär och det har såklart påverkat humöret.. :(
Jag överlämnade med varm hand till H när vi kom hem.

Nu har jag tvättat och plockat ihop och ska väl mysa lite med H nu :)

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Anonym1:04 em

    Halloj.
    Tänkte bara kolla vad du haft för dig... Har inte hunnit med att titta på alla dagar men den sista.
    Får hälsa din "mellansyster" grattis via din blogg till vigseln.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...