14 juli, 2006

Barnvakt

Idag har jag varit barnvakt åt Ch.
Det har med andra ord varit fullt upp hela dagen.
Jag tog alla tre barnen med mig och handlade. Träffade svärmor som skojade om att det såg ut som om jag hade tvillingar. Casper och Ch är nästan lika vithåriga och bruna båda två!
Sen lekte ungarna ute en stund men Tova var på sitt allra soligaste *not* humör så det blev en tidig lunch och en middagssovning för hennes del...
Gahhh, vad jobbig hon är vissa dagar! Inget, absolut inget är bra!
Jag vet inte hur jag ska handskas med det utan försöker bara genomlida dagarna...
Fast hon har iallafall varit väldigt duktig med toaletten sista dagarna. Igår sa hon till två gånger att hon skulle kissa - det gjorde hon också och idag har hon gjort Nr 2 :-)
Synd bara att hon inte gillar pottan.
Synd också att det är så kallt att hon inte kan vara naken ute.

Sen blev det 9-års kalas hos grannen då H´s yngste halvbror fyller år.
När Ch´s pappa kom för att hämta så hjälpte han oss bära lite möbler!
Bäddsoffan som stått i Tovas rum har nu fått sin plats på övervåningen och den gamla soffan som stått uppe och samlat snickardamm har åkt ut på gården!

Och jag är inte alls avundsjuk på syrran som är i Stockholm över helgen (möhippa) helt utan barn och man.....
Jag skulle dööö för en helg för mig själv :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...