06 maj, 2012

Ups and downs

Igår träffade jag en tjej som började gå på våra pass för ett tag sen. På grund av olika anledningar så har hon nu inte varit med på någon träning alls på flera månader.
När jag träffade henne igår berättade hon att hon inte visste hur hon skulle göra med sitt medlemskap, hon tyckte inte att hon hade tid att träna. Samtidigt berättar hon att hon under den perioden hon gick regelbundet, mådde så otroligt bra och var glad. Just glad poängterade hon verkligen. Tidigare under dagen hade hon peppat sig själv till att komma igång igen.
När vi skiljdes åt hade jag gett henne de nya träningstiderna och hon bestämd på att komma på pass redan till veckan.

Jag berättar det här för att det här är så väldigt många människors verklighet.
Man har inte tid. Saker pockar på och kräver uppmärksamhet. Är man småbarnsförälder är det ännu svårare.
Men, precis som med allt annat så handlar det om prioriteringar och vad du än säjer så lovar jag dig att regelbunden träning ger mer energi än den tar.
Jag har tränat regelbundet i ett par år nu och jag har också dagar när jag inte vill träna. INTE VILL.
Men jag biter ihop ändå och sticker iväg och efteråt mår jag så mycket bättre och är glad för att jag piskade mig själv lite..
Det är skillnad om du är krasslig och inte känner dig frisk.
Mitt råd är att du planerar in din träning, är du ovan så börja med ett eller ett par tillfällen i veckan.
Skaffa barnvakt, ta med barnen på träningen, träna när barnen sover (om du nu inte lever med någon som kan ta ansvaret en timme).
Det är svårare att hoppa över en inplanerad träning.
Vad du bestämmer dig för att träna är helt upp till dig, men att motion och träning är bra för oss, det är inget nytt under solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...